EN

محلول آلی ضد شوری

آنتی سالت یا محلول ضد شوری ایرامون ترکیبی است که توامان دارای هر دو ویژگی اصلاح کننده خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک و تامین عناصر غذایی و بهبود دهنده رشد گیاهان می باشد و حاوی درصد متناسب از عنصر کلسیم و کربن آلی محلول است که با توجه به فرمولاسیون آن باعث اصلاح خصوصیات فیزیکی و شسیمیایی خاک ها بخصوص خاک های شور و قلیایی شده و رشد ریشه و سبزینگی بیشتر گیاه را به دنبال دارد. استفاده از این کود علاوه بر تامین کلسیم مورد نیاز گیاه، منجر به جایگزینی کلسیم به جای سدیم در خاک شده و در نتیجه باعث کاهش شوری حاصل از نمکهای سدیمی در خاک میشود. استفاده از محلول ضد شوری یا آنتی سالت علاوه بر اینکه باعث کاهش مقدار سدیم در اطراف ریشه می شود، بهبود ساختمان خاک و افزایش میزان نفوذ آب و هوا در خاک را نیز در پی داشته و امکان جذب مواد و عناصر موجود در خاک را برای گیاه  افزایش می دهد. از طرفی آنتی سالت به دلیل خاصیت اصلاح کنندگی pH، مانع از اثر یون هیدروکسل و قلیایی شدن خاک می گردد.

مصرف این محصول به صورت خاکی توصیه می گردد. میزان مصرف با توجه به شوری خاک، نحوه آبیاری و نوع محصول متفاوت می باشد. انجام آزمایش اولیه جهت اختلاط این کود با سایر کودها یا سموم توصیه می گردد.

این کود در ظروف 5 و 10 و 20 لیتری عرضه می شود.

جدول مشخصات فنی

TABLE SPECIFICATIONS TECHNICAL

مواد تشکیل دهنده W/W W/V
نیتروژن    
کلسیم محلول (CaO)    
ماده آلی    

مزایا :

  • تامین عناصر نیتروژن و کلسیم مورد نیاز گیاه
  • کاهش اثرات منفی سدیم بر روی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک
  • افزایش ماده آلی خاک
  • اصلاح و بهبود ساختمان خاک
  • افزایش و توسعه ریشه در خاک

افزایش حلالیت عناصر غذایی و جذب آن توسط گیاه

زمان و مقدار استفاده :

  • زمان و مقدار مصرف

به طور معمول محلول ضد شوری یا آنتی سالت در طول مرحله رشد استفاده می گردد. مصرف این محصول به صورت خاکی توصیه می گردد. میزان مصرف با توجه به شوری خاک، نحوه آبیاری و نوع محصول متفاوت می باشد.

 

محصولات کشاورزی میزان مصرف
خاکهای شور و سدیمی §      20-30 لیتر در هر هکتار (آبیاری)
خاکهای سدیمی §      30-40 لیتر در هر هکتار (آبیاری)
خاکهای شور §      10-15 لیتر در هر هکتار (آبیاری)